Aller au contenu principal

Norrin Halilem

Professeur titulaire
(418) 656-2131, poste 403935
Norrin.Halilem@fsa.ulaval.ca
Pavillon Palasis-Prince
2325, rue de la Terrasse
Local 1539

Unité de rattachement — Faculté
Sciences de l'administration

A relay race or an ironman? A systematic review of the literature on innovation in the mining sector
Programme: Soutien à la recherche (SAR) FSA - Volet 13 : Valorisation de la publication dans des revues classées A et B
Organisme(s) subventionnaire(s): Université Laval - Fonds internes
Type de financement: Subvention
Établissement tête: Université Laval
Du 1 novembre 2024 au 30 avril 2025

The worst is not to fail, but to fail to learn from failure: A multi-method empirical validation of learning from innovation failure
Programme: Soutien à la recherche (SAR) FSA - Volet 13 : Valorisation de la publication dans des revues classées A et B
Organisme(s) subventionnaire(s): Université Laval - Fonds internes
Type de financement: Subvention
Établissement tête: Université Laval
Du 22 novembre 2023 au 30 avril 2025

Financements des 2 dernières années

Migration vers l'industie 4.0 : moins d'humains, plus d'humains? Une étude théorique et empirique
Programme: Programme Savoir: Subventions Savoir
Organisme(s) subventionnaire(s): Conseil de recherches en sciences humaines du Canada
Type de financement: Subvention
Établissement tête: Université Laval
Du 31 mars 2019 au 31 mars 2024

  • Mouhmoudan Moussa Ahmed,
  • Encadrements terminés dans les 5 dernières années

  • Khalil Rhaiem, Doctorat en sciences de l'administration - management
  • Publications des 5 dernières années

    “Meet me at the backdoor”: A multiple case study of academic entrepreneurs bypassing their technology transfer offices Research Policy, 2025/03. Balla Diop, Norrin Halilem. DOI 10.1016/j.respol.2024.105156

    A relay race or an ironman? A systematic review of the literature on innovation in the mining sector Resources Policy, 2024/11. Jonathan Gagnon, Norrin Halilem, Jocelyn Bouchard. DOI 10.1016/j.resourpol.2024.105363

    FOR AND BY THE PEOPLE? INTERNAL VERSUS EXTERNAL SLUM TOURISM ENTREPRENEURS’ IMPACTS Tourism Analysis, 2024. Norrin Halilem, Balla Diop, Anne-Lise Pasquier-Fay. DOI 10.3727/108354224x17180286995762

    The worst is not to fail, but to fail to learn from failure: A multi-method empirical validation of learning from innovation failure Technological Forecasting and Social Change, 2023. Khalil Rhaiem, Norrin Halilem. DOI 10.1016/J.TECHFORE.2023.122427

    Purchase Intention of Cheap and Eco-Friendly Products Academy of Management Proceedings, 2022. Lasandahasi Ranmuthumalie De Silva, Fred Yamoah, Norrin Halilem. DOI 10.5465/AMBPP.2022.16311ABSTRACT

    Fairly assessing unfairness: An exploration of gender disparities in informal entrepreneurship amongst academics in business schools Technological Forecasting and Social Change, 2022. Halilem, N., De Silva, M., Amara, N.. DOI 10.1016/j.techfore.2021.121295

    Opening the black box of learning from innovation failures: An empirical validation Academy of Management Proceedings, 2021/08. DOI 10.5465/ambpp.2021.12280abstract

    Greening the workplace through supervisory behaviors: assessing what really matters to employees The International Journal of Human Resource Management, 2021/01/23. DOI 10.1080/09585192.2020.1819857

    Assessing the research efficiency of Canadian scholars in the management field: Evidence from the DEA and fsQCA Journal of Business Research, 2020. Amara, N., Rhaiem, M., Halilem, N.. DOI 10.1016/j.jbusres.2019.10.059

    Systematic review on environmental innovativeness: A knowledge-based resource view Journal of Cleaner Production, 2019. Pham, D.D.T., Paillé, P., Halilem, N.. DOI 10.1016/j.jclepro.2018.11.221


    Les informations contenues dans cette page sont extraites de différents systèmes experts de l’Université Laval. Si vous constatez une erreur ou avez des questions quant aux données affichées, communiquez avec nous en écrivant à l’adresse repertoire-corps-professoral@ulaval.ca. Nous nous assurerons de rediriger votre demande à la bonne personne.