Aller au contenu principal

MRK-6003 Marketing

This course provides an introduction to the role of marketing in modern organizations and to key concepts, such as segmentation and creation of customer value. Tools to help managers make decisions in a range of tactical areas, including product development and positioning, competitive pricing, managing distribution channels, and promotion and communication are presented.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Deuxième cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • À l'horaire

    • Hiver 2025
  • Cours pouvant être offert à distance
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Certaines sections de cours peuvent comporter des restrictions additionnelles.

Cette activité est contributoire dans:

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un entraîne la reconnaissance de l'autre. Si, à l’une des sessions indiquées, vous avez réussi un cours équivalent, vous n’avez pas à vous inscrire au cours présenté sur cette page. Le cours équivalent vous sera reconnu.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. Si vous avez suivi un cours de 1er cycle de niveau 4000, vous ne pouvez pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 si vous poursuivez des études au 2e ou au 3e cycle et vous ne pouvez pas demander à la direction de votre programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Hiver 2025 – 1 section offerte

NRC 16935 Capacité maximale: 60 étudiants Enseignant: Robert Boisclair

This course is the English version of MRK-6004 - Marketing. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one. Only one of those two courses will be accepted. The student is allowed to take assignments and exams in French.Students who have previously taken a basic marketing course equivalent to MRK-1000 "Marketing" in the Bachelor of Business Administration (B.B.A.) may not enroll in this course. This course is the English version of MRK-6004 Marketing. Students who have previously taken the course may not register for this one. Only one of the two courses will be accepted in your pathway.This course is offered in in-person delivery mode where classes are offered in the physical presence of the student and teacher, according to a pre-determined schedule. On-campus presence is required. Classes are not recorded. If proctored exams are planned for this course, they will take place on campus only and may be held at times other than the scheduled class times, including evenings and weekends.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 13 jan. 2025 au 25 avr. 2025
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 15h30 à 18h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 1317

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Automne 2024 – 1 section offerte

NRC 86951 Capacité maximale: 70 étudiants

This course is the English version of MRK-6004 Marketing. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program. This course is part of the Specialized Graduate Studies Degree (DESS) of Business Administration.This course is offered in in-person delivery mode where classes are offered in the physical presence of the student and teacher, according to a pre-determined schedule. On-campus presence is required. Classes are not recorded. If proctored exams are planned for this course, they will take place on campus only and may be held at times other than the scheduled class times, including evenings and weekends.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 3 sept. 2024 au 13 déc. 2024
    • Journée: Mercredi
    • Horaire: De 9h à 11h50
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3325

Été 2024 – 1 section offerte

NRC 55015 Capacité maximale: 60 étudiants

The duration of the course is 11 weeks. This course is the English version of MRK-6004 Marketing course. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program. Students who have previously taken a basic marketing course equivalent to MRK-1000 "Marketing" in the Bachelor of Business Administration (B.B.A.) may not enroll in this course. This course is offered in distance learning, asynchronous, delivery mode, with no set schedule. A few synchronous classes, e.g. for special assistance, may take place during the semester. Proctored exams require attendance on-campus or at an off-campus exam centre, at the student’s discretion. They take place evenings or on weekends.

Plage horaire

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 6 mai 2024 au 19 jui. 2024