Aller au contenu principal

MRK-2129 Digital Marketing

This course dives into digital marketing, focusing on strategy and its practical application. It provides an understanding of its challenges for managers and its impact on business. Students gain theoretical and practical knowledge, which they can apply immediately. Learning by doing, through readings and discussions, is at the heart of our approach. Students will also have the opportunity to improve their strategies with games.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Premier cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • À l'horaire

    • Hiver 2025
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Préalables

(MRK-1000 OU MRK-1101 OU (MRK-1001 ET MRK-2002))

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un entraîne la reconnaissance de l'autre. Si, à l’une des sessions indiquées, vous avez réussi un cours équivalent, vous n’avez pas à vous inscrire au cours présenté sur cette page. Le cours équivalent vous sera reconnu.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. Si vous avez suivi un cours de 1er cycle de niveau 4000, vous ne pouvez pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 si vous poursuivez des études au 2e ou au 3e cycle et vous ne pouvez pas demander à la direction de votre programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 3h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 3h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Hiver 2025 – 1 section offerte

NRC 16925 Capacité maximale: 53 étudiants Enseignant: Xintong Han

This course is the English version of MRK-2109 - Marketing numérique. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program.This course is offered in in-person delivery mode where classes are offered in the physical presence of the student and teacher, according to a pre-determined schedule. On-campus presence is required. Classes are not recorded. If proctored exams are planned for this course, they will take place on campus only and may be held at times other than the scheduled class times, including evenings and weekends.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 13 jan. 2025 au 25 avr. 2025
    • Journée: Jeudi
    • Horaire: De 9h à 11h50
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2327

Hiver 2024 – 1 section offerte

NRC 21329 Capacité maximale: 53 étudiants

This course is the English version of MRK-2109 - Marketing numérique. Only one of these two courses will be recognized in a student’s program.This course is offered in in-person delivery mode where classes are offered in the physical presence of the student and teacher, according to a pre-determined schedule. On-campus presence is required. Classes are not recorded. Proctored exams take place on campus only. Exams may take place at times other than the scheduled classroom time, including evenings and weekends.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 15 jan. 2024 au 26 avr. 2024
    • Journée: Jeudi
    • Horaire: De 9h à 11h50
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2327